Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over jouw Dynamic hypotheek?

Misschien is hij al eens beantwoord! Bekijk de lijst met veelgestelde vragen hieronder.

  • Alle onderwerpen
  • Adviseurs
  • Online hypotheek inzien
  • Over de overname
  • Reaal
  • Wijzigen

Nee, het delen van klantgegevens is niet toegestaan vanuit de AVG, de bekende privacy wetgeving. We kunnen dus geen portefeuille-overzicht verstrekken.

Vanwege deze overdracht is de aanstelling die je had voor het adviseren en bemiddelen rondom Reaal Hypotheken niet meer te gebruiken. Wil je een klant met een Dynamic hypotheek helpen? Dan heb je een directe aanstelling nodig. Deze kan je regelen bij het eerste beheervraagstuk dat je hebt.

Let op: er worden geen nieuwe hypotheken verstrekt voor deze labels. Een aanstelling kun je dus alleen aanvragen als je concrete beheervraagstukken hebt. Vragen over het regelen van een aanstelling lopen via samenwerken@dynamiccredit.com.

Ja, ook als je een aanstelling hebt voor bijBouwe of Dynamic Verhuurhypotheken is een nieuwe aanstelling nodig.

Omdat dit technisch gezien een nieuw product is, is hiervoor ook een nieuwe aanstelling nodig. Ga naar dynamiccredit.nl/hypotheek/adviseurs voor meer informatie over het regelen van een aanstelling.

Bij de overname van de hypotheekproducten van Reaal zijn er verschillende producten omgebouwd naar 2 Dynamic producten. Het gaat om de volgende productnamen:

  • Reaal Lekker Wonen Hypotheek (nu Dynamic Lekker Wonen Hypotheek)
  • Reaal Verantwoord Wonen Hypotheek (nu Dynamic Verantwoord Wonen Hypotheek)
  • Reaal Hypotheek (nu Dynamic Verantwoord Wonen Hypotheek)
  • Reaal Verzekeringen Hypotheek (nu Dynamic Verantwoord Wonen Hypotheek)
  • Rail & OV Hypotheek* (nu Dynamic Verantwoord Wonen Hypotheek)
  • Deze portefeuille is door Pensioenfonds Rail & OV overgedragen aan Dynamic, maar werd door Reaal beheerd.

Graag leggen we je uit hoe je een beheerverzoek in kan dienen voor de twee Dynamic Hypotheken. Belangrijk verschil is dat er voor de Dynamic Lekker Wonen Hypotheek een HDN-aansluiting is – voor de Dynamic Verantwoord Wonen Hypotheek niet.

Aanpassing bestaande Dynamic Lekker Wonen hypotheek

  • Het aanvragen van een verhoging (eventueel incl. OHA) of een meeneemhypotheek (eventueel incl. OHA) gaat via HDN. Het HDN aansluitnummer is 321915 (ongewijzigd tijdens de rebranding). De adviseur moet zowel zijn persoonlijke relatienummer als het HDN aansluitnummer in de adviessoftware verwerken.
  • Het aanvragen van OHA (met of zonder verhoging), omzetting (rente, aflosvorm) kan ook via het Stater platform E-adviseur.
  • Voor vragen over je hypotheekaanvraag voor een Lekker Wonen Hypotheek kun je contact opnemen met Stater via teamdynamic@stater.nl.

Aanpassing bestaande Verantwoord Wonen hypotheek

  • Het aanvragen van een omzetting (rente, aflosvorm), een verhoging, een meeneemhypotheek (eventueel incl. OHA) of een OHA (met of zonder verhoging) gaat via het Stater platform E-adviseur.
  • Voor vragen over je hypotheekaanvraag voor een Verantwoord Wonen Hypotheek kun je contact opnemen met Stater via stateroa@stater.nl.
  • Gaat je vraag specifiek over een OHA, neem dan contact op via oha@stater.nl.